Hoppar högt, faller hårt.



morgonen började med den gamla bekanta tanken "skolan är pest ingen fest, jag tror jag ligger kvar". men jag går upp tio minuter försent och får stressa trots min seghet. på vägen till bussen blir man lättad över att det är slask, ett bevis på att våren är nära. på bussen tänkte jag på att jag och erik skulle ha en 19 kr öl runda i sthlm. Han tyckte vi skulle ta det när det blev vår på riktigt och vi skulle va snygga och jag skulle ha kjol.

I skolan fick vi skratta åt jossan, anna och lovisas film om mobbning, det handlade om jossan som var trakasserad av två fjortisar, anna och lovisa. Den bästa insatsen hade ändå Mats, jossans far, som programledare. senare dansade vi schottis, jag och helene kom in i rytmen lite senare än de övriga, nämligen påväg till bussen. en två tre fyr, en två tre fyr. (knälyft på fyr).
jag och sandra drygade oss med våra kameratelefoner på bussen hem, katych låter det när man tar en bild. x10. det är trevligt att spendera så mycket tid med henne, att hon praktiskt taget är min granne gör bara saken bättre. behöver man en vän i nöden kan man ta sig dit på 3 minuter.

när jag kom hem kollade jag på sex and the city, charlotte som vart gift i lite mer än en månad har redan vart otrogen. tragiskt livet kan va när man bara vill ha ett perfekt liv efter mallen. ibland funkar inte allt, i detta fall sexet.

Jag kollade just på OC och fick julstämning, jag som bara vill ha vår & sol och vårjacka.. fann mig själv nynna på julsånger... herregud.


Kommentarer
Postat av: helene

vad är det för bild undrar jag!

2006-04-06 @ 22:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback