viva los childhood.

Nu är det fantastiskt och konstigt nog sportlov. skönt att få ta sovmorgon utan att ha lite dåligt samvete. för det förekommer ju faktiskt då och då i skolveckorna då närvarolistan hängeruppe till 11. ibland blir man lite snopet överraskad av dess frånvaro. och för att förebygga det så skickar man iväg ett sms till nån klasskompis som förhoppningsvis kryssar i en. väldigt smidigt. jag kommer förhoppningsvis ta mig till skolan nån dag iaf, men man vet ju hur det kan bli. veckan blir sakta men säkert uppbokad. jag ska till byn och städa mitt rum. men det är underprioriterat. mor vill det i vilket fall. jag ska till torsåker till hanna. så skall jag fixa med sånna jobbiga saker som ansökningar till skolor och söka jobb. så ska jag säkert göra nått mer.

jag har jobbat hårt föregående vecka i skolan. jag hade labbet, projektrummet i skolan och skulle göra en installation, det lyckades jag rätt bra med. inte så ångestladdat heller. och lärarna var nöjda och belåtna. skönt. jag tillverkade en kanin som var lika stor som mig i papemaché, målade rummet rosa och hängde 8 meter sidentyg från väggarna.

min kära cykel blev stulen för ca två veckor sen. otroligt jobbigt tycker jag, men nu har jag knallat iväg till brynäs och hämtat victors cykel. så jag kan ta mig till olika destinationer lite snabbare. men trippelsnark över att folk inte kan hålla tassarna borta från andras tillhörigheter.

nu sitter jag och har rätt tråkigt. victor lyser med sin frånvaro, är på niklas aka stampes 20 årsfest lär det bli. jag har hängt med hella hela dagen nästan. mötte henne på stan runt halv tre tiden. vi gick till skolan och jag fick rota lite i mina sopor för att hitta sushi-kupongen som jag visst hade kastat bort. sen visade jag henne runt. hon gillade också min kanin. det var narre. sen gick vi och käkade sushi och sen drog vi hem till mig och kollade på film och åt godis som vi inhandlade på vägen.  sen kollade vi på den otroligt pinsamma tillställningen melodifestivalen. vi fick byta kanal flera gånger för att vi ej stod ut. sen missade vi ändå det viktigaste. dvs vem som vann eller gick vidare eller hur det är.

jag ska söka till en konsthögskola i liverpool - liverpool school of art and design. min gästlärare james bates har gått där och känner massa viktiga människor och han pushar för mig. känns väldigt bra. och jag hoppas verkligen att jag kommer in. skulle vara skönt att lämna detta skithål för ett par år. känns dock läskigt, om jag skulle komma in, så flyttar jag i augusti. hoho.

nu fick jag ett medelande från min mor. hon vill äta lunch på sakura sushi imorn. sushi två dar i rad. lyxigt. men mamma betalar för nu är jag pank.

hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback